CLICK2!

Saturday, May 28, 2011

RANCANGAN PERNIAGAAN

Assalamualaikum...

yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Arini bosan...sebab..arini ari sabtu...sebab..aku x keje.....sebab...aku cuti....sebab...aku bakal nk benti keje...sebab....slasa depan aku last keje kat alam ijo...sebab...aku da dpt keje baru yeay!

pastu...dr senin smpai khamis arituuuu..aku g kursus rancangan pniagaan kat Hotel Laman Seri, Sec 13 Shah Alam....anjuran PUNB..taw ape PUNB?? Pemodalan Usahawan Nasional Bhd..utk siswazah perantis..almaklum la..aku berhajat nk bukak bisnes..jd masuk PUNB utk dptkn modal pniagaan RM 50k..tp ko igt sng2 ke nk dpt 50K tuu?? kne buat rancangan pniagaan tahu x?? 2 yg aku g ksus g blaja wt RP..huhu tapiii perghhh best gile seyh ksus ni..aku rs cm x ckup jek 4 hr nk wt RP..yg sronot bile dpt blaja blk akaun yg dh lame dtinggalkan..xsangka otak aku masih boleh trima akaun...lalalala...

pastu..yg plg x dsangka bebudak kursus sume panggil aku YUNA..kahkah waddahellll x sama langsung! lg lawa aku kot??kakakakaka....smpai ssh gile nk tggu org pggil aku name nadia..ke naya ke....hukhuk....

ok dah malas nk crita dah..sbb aku sedih..sbb spatutnye aku g gombak arini ikut mama n abah g wedding tp dorg tggalkan aku...dorg grak kul 6 pagi aku x bangun2 jadi kne tinggal...padan muke! kakaka..jd arini aku nk g tebus kebosanan g tgk muvi nur kasih yg x dpt tgk ngn incit tunang aritu...nk g tgk ngn my bff anim...hehe...

ok dah tgk la 3 keping gambar yg org lain amekkn time aku kursus..lalala


aku mmg jadi penulis setia sbb tulisan aku cantik dan tegak tanpa guna pembaris..hehe

ni kat kafe merah p intebiu kdai ni..hehe

bajet gud2 je g intebiu org..miahaha

bebai!!~~~

Tuesday, May 17, 2011

SI SOMBONG YANG BERLAGAK

HOI HYEEEE...

Saje je arini bosan kne keje tome2 org len duk bergumbira bergedik cuti hari wesak aku kne duk opis..mmmg malas la nk wt keje..huhu.....

Kisah utk Harini ialah kisah pniaga BRIDAL yg sombong lagi bongkak...ari sabtu lpas aku mama n along p la nk survey bridal kat Plaza Angsana nun...nk tgk hrga bape die leh bagi... namenye Exclusive Bridal Studio..mmg exclusive la..baju die lawa2 mmg x dinafikan lagi..tp yg x bestnye.... aku mama n along ,masuk je kdai p belek2 baju bagai..ade 3 org pkeja time tu...sorang pun xde yg menyapa kami ni duk ttunggu tunggu org nk entertain kami...WTH la korang! nak mniaga ke x nak?? mentang2 ktrg p pakai slekeh2..igt miskin sgt ke?? geram pulak aku...kot ye pun tanye la 'boleh saya bantu'?? x pun ckp jela..tggu jap ye...(padahal customer xde la ramai mane pun time tuh..pemalas la tuh!) perghh lg haram jadah tgk pn buat x tau...siap ktrg kuar bdiri tgh2 depan kdai 2 pn xde sekor pn yg pelawa masuk bridal die...ko igt bridal ko dah laku sgt ke?? pasni dah xde org masuk baru padan muke ko! mmg aku xkn amek la bridal ko 2 nnti..reject2!!

p/s: ade sape2 leh suggest bridal mne yg xsombong kt jb x??

Tuesday, May 10, 2011

TIPS TOPS TO U.....

Bismillahirrahmaniraahim..

Hello Assalamualaikum.

Bosan ah asik cite pasal hal aku jek..nk jgk selang seli ngn tip2 bguna utk kawan2 sume...hehe..

Tip utk harini ialah TIPS UNTUK MEMILIH PASANGAN HIDUP...Cewah cm dah bagus sgt jek kn nk bagi org tip2 bagai...tp dulik ape aku nk bagi gak...benda baik utk dkongsi bukan nk smpan sorg2..huhuii..Tp knape mesti Tip cari pasangan yg aku pilih??

Sebabnye..lately ni aku asik duk dengar org duk putus cinta la...duk bgaduh dgn psgn masing2 la....duk kna pukul ngan suami la..ish pening pening pening!!! Tapi korang smua perasan x knapa smua ni tjadi?? silap kite ke?? atau mmg takdir?? ke sebab kite pakai bedal aje asal ade pasangan sebab desperate ke sbb takut xde org nk kat kite dah?? pastu mula la duk mlalak sana mraung sni sbb masalah pasangan...padahal kalau dah taw dah blom kawen lagi dah buat prangai macam2..duk kikis..duk marah2 engko..duk pukul2 engko..2 blom jadi laki enko lagi pun ko nak ke??? dah kawen nnti cmne?? ohoiii plz la jgn cmtu ye kawan2...sbb tu 1 ayat ni mmg aku ska gila gila pnya:

Jika mereka menangis kerana kecewa bercinta, Biarla kita menangis mengenang dosa-dosa semalam..(smoga Allah ampunkan dosa kita bsama)..amin...
Allah sentiasa bersama kita, xkira apa pun. Allah TAHU SEGALANYA.. Allahu Akbar.. 
Mengadulah pada Allah apa apa shj :))

haaa korang suke x ayat atas tu?? best kan??..Kite doa je yg baik2 ye=)) tehee...ok skang masa untuk tips plak..Tips ni aku curik copy ja mana2 aku nak..lalala time kasih kat tuan empunya tips ni k=)) smoga mendapat barakah..


A. Beberapa kriteria memilih calon istri
  1. Beragama islam (muslimah). Ini adalah syarat yang utama dan pertama.
  2. Memiliki akhlak yang baik. Wanita yang berakhlak baik insya Allah akan mampu menjadi ibu dan istri yang baik.
  3. Memiliki dasar pendidikan Islam yang  baik. Wanita yang memiliki dasar pendidikan Islam yang baik akan selalu berusaha untuk menjadi wanita sholihah yang akan selalu dijaga oleh Allah SWT. Wanita sholihah adalah sebaik-baik perhiasan dunia.
  4. Memiliki sifat penyayang. Wanita yang penuh rasa cinta akan memiliki banyak sifat kebaikan.
  5. Sehat secara fisik. Wanita yang sehat akan mampu memikul beban rumah tangga dan menjalankan kewajiban sebagai istri dan ibu yang baik.
  6. Dianjurkan memiliki kemampuan melahirkan anak. Anak adalah generasi penerus yang penting bagi masa depan umat. Oleh karena itulah, Rasulullah SAW menganjurkan agar memilih wanita yang mampu melahirkan banyak anak.
  7. Sebaiknya memilih calon istri yang masih gadis terutama bagi pemuda yang belum pernah menikah. Hal ini dimaksudkan untuk memelihara keluarga yang baru terbentuk dari permasalahan lain.
B. Beberapa kriteria memilih calon suami
  1. Beragama Islam (muslim). Suami adalah pembimbing istri dan keluarga untuk dapat selamat di dunia dan akhirat, sehingga syarat ini mutlak diharuskan.
  2. Memiliki akhlak yang baik. Laki-laki yang berakhlak baik akan mampu membimbing keluarganya ke jalan yang diridhoi Allah SWT.
  3. Sholih dan taat beribadah. Seorang suami adalah teladan dalam keluarga, sehingga tindak tanduknya akan ‘menular’ pada istri dan anak-anaknya.
  4. Memiliki ilmu agama Islam yang baik. Seorang suami yang memiliki ilmu Islam yang baik akan menyadari tanggung jawabnya pada keluarga, mengetahui cara memperlakukan istri, mendidik anak, menegakkan kemuliaan, dan menjamin kebutuhan-kebutuhan rumah tangga secara halal dan baik.
Sebagai catatan tambahan, dianjurkan memilih calon pasangan hidup yang jauh dari silsilah kekerabatan. Hal ini dimaksudkan untuk menjaga keturunan dari penyakit-penyakit menular atau cacat bawaan kekerabatannya. Selain itu juga dapat memperluas pertalian kekeluargaan dan ukhuwah islamiyah.
Semoga kita semua dibimbing oleh Allah SWT dalam berikhtiar mendapatkan pasangan hidup yang terbaik dan diridhoi-Nya serta dapat ikut serta menemani kita ke surga dunia dan akhirat. Amin.
alhamdulillahirabbilalaminReferensi:
  1. Dari Abu Hurairah radliyallahu ‘anhu dari Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam, beliau bersabda : “Perempuan itu dinikahi karena empat perkara, karena hartanya, keturunannya, kecantikannya, dan karena agamanya, lalu pilihlah perempuan yang beragama niscaya kamu bahagia.” (Muttafaqun ‘Alaihi)
  2. “Dan janganlah kamu nikahi wanita-wanita musyrik sebelum mereka beriman. Sesungguhnya wanita budak yang Mukmin lebih baik dari wanita musyrik, walaupun ia menarik hatimu … .” (QS. Al Baqarah : 221)
  3. “Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik, dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula) … .” (QS. An Nur : 26)
  4. “Maka wanita-wanita yang shalihah ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara dirinya, oleh karena itu Allah memelihara mereka.” (QS. An Nisa’ : 34)
  5. “Dunia adalah perhiasan, dan sebaik-baik perhiasan dunia adalah wanita shalihah.” (HR. Muslim)
  6. Dari Anas bin Malik, Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam bersabda : ” … kawinilah perempuan penyayang dan banyak anak … .” (HR. Ahmad dan dishahihkan oleh Ibnu Hibban)
  7. Dari Jabir, dia berkata, saya telah menikah maka kemudian saya mendatangi Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam dan bersabda beliau Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam : “Apakah kamu sudah menikah ?” Jabir berkata, ya sudah. Bersabda Rasulullah : “Perawan atau janda?” Maka saya menjawab, janda. Rasulullah bersabda : “Maka mengapa kamu tidak menikahi gadis perawan, kamu bisa bermain dengannya dan dia bisa bermain denganmu.”
  8. “ … dan janganlah kamu menikahkan orang-orang musyrik (dengan wanita-wanita Mukmin) sebelum mereka beriman. Sesungguhnya budak yang Mukmin lebih baik dari orang musyrik walaupun dia menarik hatimu. Mereka mengajak ke neraka, sedang Allah mengajak ke Surga dan ampunan dengan izin-Nya. Dan Allah menerangkan ayat-ayat-Nya (perintah-perintah-Nya) kepada manusia supaya mereka mengambil pelajaran.” (QS. Al Baqarah : 221)
  9. “Apabila kamu sekalian didatangi oleh seseorang yang Dien dan akhlaknya kamu ridhai maka kawinkanlah ia. Jika kamu sekalian tidak melaksanakannya maka akan terjadi fitnah di muka bumi ini dan tersebarlah kerusakan.” (HR. At Tirmidzi)
  10. “Dan kawinkanlah orang-orang yang sendirian di antara kamu dan orang-orang yang layak (nikah) dan hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memampukan mereka dengan karunia-Nya dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui.” (QS. An Nur : 32)
  11. Dari Abu Hurairah radliyallahu ‘anhu berkata, bersabda Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi WaSallam : “Jangan membenci seorang Mukmin (laki-laki) pada Mukminat (perempuan) jika ia tidak suka suatu kelakuannya pasti ada juga kelakuan lainnya yang ia sukai.” (HR. Muslim)
  12. Al Hasan bin Ali rahimahullah pernah berkata pada seorang laki-laki : “Kawinkanlah puterimu dengan laki-laki yang bertakwa sebab jika laki-laki itu mencintainya maka dia akan memuliakannya, dan jika tidak menyukainya maka dia tidak akan mendzaliminya.”

P/S: SEMOGA PASANGAN YG AKU PEROLEH JUGA ADALAH PSGN YG BAIK UNTUK AKU..AMIN..



bebai!~~

Sunday, May 08, 2011

ABC...

Assalamualaikum..

Hye kawan2!! bertemu lagi kite di dalam rancangaaannnn.....erm..xde rancangan..hehe...arini ari ahad bersamaan 8 May 2011 bersamaan dengan hari IBU semalaya...knape ek title jadik ABC?? sebaabbb aku nk cite cmpur2 arini..hahah sbb...mls nk tulis byk2 title jd humban smua cite dlm 1 tajuk je aci x? (kalo x aci pun aku nk gak..ngeh~)

setelah sekian lama blog ni menyepi...TORA DATANG LAGIII!!! almaklum la arkitek yg berjaya mmg bz xsempat nk updated blog..kahkah bjaya abesss la!

cerita 1: aku nk ucapkaan SELAMAT HARI IBU!! especially utk mama=))..mama is the best mom in da world...hanya doa yg berpanjangan diberi utk ayah dan bonda....smoga hidup dberkati dunia dan akhirat...amin....



Ni la mama saye..Che Noraini Che Mat aka Mak ani=))

cun kan mama saye?? sbb 2 anak die cun..lagi2 anak no 4 yg kat seblah 2..wakaka


haaa abis da cte ptama..lalala


Cerita 2: heee td kul 11 pagi aku p anta incit tunang balik Kl...sob3T_T..sedihnyaaaa di saat bliau pergi meninggalkan ku terkotang kanting d JB ni lalu mnaiki Bas gagap (KKKL) ke Kuala Lumpur..isk3...sian aku kan kne tggal jaoh=((...tp xpe lah..bliau g pn bkoje pkn hohoyeh..ngeee dear keje baek2 ye jgn nak menggatal nnti kne kejor 1 KL (sambil2 tu aku leh kuruskan badan skali ye x??)..haha
i will be missing this cutest guy everyday=( sobsssss

Cerita 3: Disebabkan idupku dah kembali kesunyian tanpa makhluk comel kat atas 2 setelah pemergian bliau ke KL..maka aku start balik la hobi aku..lalala celonotnyeeee...nk taw ape?? mst la Baca Novel!! Yahoooo!! lagi celonot ble baca novel smbil kunyah ceklat best..lg best bile ceklat 2 incit tunang yg blikan smalam..haha smlm tengok wayang bli ceklat 2 ketul...1 aku pnye..1 bliau pnye...tapi aku pnye tersimpan rapi dl beg..dlm panggung aku bedal die pnye ceklat..lalalala~~r romantik kan?kahkah..novel skang aku ngah baca ialah sejuta warna pelangi..novel ni abg aku bro apis yg blikan.tah mimpi ape ye bliau blikan..bestnyeee nnti bli lagi taw! haha..novel 2 da 3 mggu da die bli tp sbb aku arkitek bjaya maka x smpat nk baca..kahkah..de lg 1 novel incit tunang blikan aku smpan dlu..syg nak baca..tp mama dah khatamkan dlu...cisssss..

Haaaa ini la novel yg duk baca skang n ceklat best 2..lalala
okay kawan2!! abis dah....nanti kite datang kite citer2 lagi k...babai smuaaaa=)



BEBAI~~



Sunday, April 17, 2011

SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA...LIF DAN SEBAGAINYA...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...........
assalamualaikum...
hye kawan2!! hee..

Dengan terteranya tajuk seperti yg di atas..maka sudah jelaslah bahaw nasib aku x brape nk baik sejak kebelakangan ini..huuuu...

aritu dah streee kne marah ngn klien....pastu kisah smalam plak...pagi 2 aku keje cm biase smpai tgahari..pastu balik umah sewa bebudak masak smpai terboek...pastu ptg aku de intebiu kat VERITAS landscape Sdn Bhd....intebiu xde masalah...everything goes smoothly...aku dpt jawab pe yg ditanya dengan lancarnye..bekat ajaran abah cara2 menghadapi intebiu...sbb abah juga seorang pengintebiu tegaaarr di jb..kakaka...alhamdulillah aku bertuah sbb dapat seorang ayah yg baik hati dan bijak...thx 2 abah...n harapanku besar utk dapat pkejaan yg baru n new experiences=)...wpun aku taw kje nye mencabar aku harap dpt btahan(kalau dpt)haha..jd doakan lah aku dpt keje 2 k>_~..

ok...2 kisah pada waktu petang....dah la bdebar2 intebiu...pastu balik dr intebiu aku trus g rumah atok encik tunang...ada kenduri arwah 40 hari...smoga roh arwah tenang d sana...

balik dr kenduri dah kul 10.30 malam...mmg dh tgh letih yg amat cmtu ngantu gile babeng pnye....aku follow nazri dr blakang...jd utk ilangkan nantok kami bbual la dlm tepon..jap lg leh ade polis lak kat seblah aku nmpk aku ngah bbual fon...aduiiii die kejar aku dr blakang....cm haraaaammmm....ape lg die tahan la aku...bagi surat SAMAN! peerrghhhh tension siot...aku xleh tdo mlm td tkenangkan keje yg blom tentu dapat...kene saman plak 2 lagi....mmg rs malang sgt nasib aku..huuuu tp aku pcaya..ada hikmah utk smua ni...mane taw allah nk uji ksabaran aku ker..n nk bg aku rezeki yg lagi baik pasni...insyaallah..amin....

**kawan2 doakan sye jugak taw!**

bebai!!~~

Wednesday, April 13, 2011

KU BERHARAP

ASSALAMUALAIKUM

Hmmmm...lame dah rase x berblogging...sian para pminat mnanti kehadiran tulisan kt blog nih...wakaka...
Bukannye xmo tulis ape2...tp xde mase...

Lately ni emosi aku agak kurang stabil...Aku rs stresss....aku rase nk marah smue org...aku rs rindu....smue ni mende2 yg wt aku tiap2 hari nak nangis...mane nk pikr masalah keje...masalah lain lagi dtg bertimpa...Aku pn xtaw cmne cara nak redakan dri...iam totally feel depress...nk hadapi sume ni sorg2....raghhh xmampu wehhhh...mmg beremosi..tp apakan daya hanya mampu bsabar n cube utk mengelakkan org lain terkene tempias dr sifat emosi aku ni....harap2 xde sape yg kecik ati ngan aku...mintak maap salah dan silap ye...huuuuT_T...

dengan itu aku mengambil keputusan utk stiasa pasang lagu kat laptop ni..n lagu yg kerap kali diulang ialah lagu2 mariah carey...hehe...n 1 lg lagu yg xleh miss...lagu ni de org dedicatekn kat aku..n mmg minat sgt ngan lagu ni...jadi marilah dengar bsame2 yek..heeee(wpun lagu ni leh wt aku nangis jgk tp xpe lah suke nk dgr...llalalala)

.
.
.
.
.


ok..lagu ni lagu ku berharap dr hijau daun(landskap la katekan..hee)...lagu best...lirik pn best=)) enjoy!


di sini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
aku tanpamu, masih tanpamu
et
bila esok hari datang lagi
ku coba hadapi semua ini
meski tanpamu oooh meski tanpamu

bila aku dapat bintang yang berpijar
mentari yang tenang bersamaku disini
ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan

reff:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku slalu dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu

reff2:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku ada dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

repeat reff

suara dengarkanlah aku


n harapan aku...smoga Allah dapat membantu aku hilang dr stress ni..huhu..

bebai!!~~

Friday, March 18, 2011

KISAH PUTERI MENANGIS;((

Assalamualaikum=))

ehem!..kisah ni kisah aku..wani..dan kak wan yg punye semangat yg berkobar2 untuk berjalan pada hari sabtu bersamaan dengan 12 March 2011...


Pada pagi sabtu itu..aku berada di opis..cm biase la kje half day ari sabtu kan...punye bosan duk opis aku pun meset la si wani..."wani jom hoyeh2 jom heboh arini"...kebetulan plak ade jom heboh..utk pengetahuan semua...aku x pnah g jom heboh kat danga bay utk bershopping2 sejak ia mula ditubuhkan dibuka di danga bay 2..yaaa xpernah!! melainkan tahun lepas je aku bkeja sbagai promoter ribena..hahaha..lalu..wani pu jawab "jom!!" dengan seronotnye..heee...

selang beberapa jam selepas itu...aku dapat meset dari shidah mamat (kawan aku gak la ni)...time 2 die kat ganu ade wedding cousin die..hehe..msgnye cmni.." Naya kak Ros suruh g kenduri kawen die kat Pontian..nanti die bagi Naya alamat"...aku pn berkobar2 gak nak g makan kenduri nih...aku mmg suke bab2 makan free ni..pastu plak dah lame gile!! x g Pontian..rase cm nk bsantai2 tepi laut lah kununyer..pastu plak kenduri kak ros kat segamat blah pmpuan aku x g..sbb x sempat time 2 keje..jadi utk tidak menghampakan kak ros...aku pn ajak la wani n kak wan join skali g wedding tsebut...diorang bab bjalan ni on aje..kire lpas g knduri nk g tepi laut la then g jom heboh..aku pnye smangat ( sbb xde kje kat opis) siap mtk alamat umah kak ros..meset die..tanye jalan nk g rumah hubbynye 2 la..name kampung 2 KAMPUNG PUTERI MENANGIS...serius aku x pnah dgr! aku gugel pn xjmpe...pastu siap tye kak ros direction bagai...dekat ngan Sanglang katenye..1 jam 45 minit!!!then kak ros pun meset berbunyi begini "ok kite jmpe pukul 12 ye...jgn x dtg pulak!"...aku pun reply la cmni " kul 12 x sempat kak...balik keje kul 1 arini"..then ok la....

Seterusnye...aku pun amek la wani n kak wan kat umah sewa dorg...seblah opis aku jek..aku pn slalu duk mlepak sane...tiap2 mggu..hehe..sebelum 2 siap g JJ taman u beli hadiah utk kak ros=))..pastu da nk g arah pontian 2 harus la singgah umah aku dlu sbb nk kne tkar baju..aku ni begaya abis dh la..siap berkebaya bagai...mmg vogue gitu..ahaks..dalam pjalanan siap berangan masing2 nak makan lauk pengantin! wakaka


drive punye drive punye drive....kami pn smpai la area Sanglang...cari punye cari kampung puteri menangis x jumpe..wani siap turun kuar 2 kali tanye orang mane kampung tuuu...pastu da pening carik jalan..kami pun meset la kak ros..time 2 da kul 3.30...mesetnye cmni.."kak..majlis sampai kul brape??? kami otw lagi ni..kang sampai2 abis majlis lak..jauhnyeeeeee"...selang beberapa minit lepas tu...kak ros call..taw x die cakap ape??!!

kakros cakap:
"NAYA....KORANG KAT MANA??"

Aku jawab:
"kat BENUT ni kak..mane kampung puteri mnangis nyer??"
kak Ros lak jawab:

"NAYA...MAJLISNYE ESOK NAYA...ARI AHAD! KNAPE KO DATANG ARINI??"

aku pun ape lagi menjeriitt dalam kereta 2 la...ARGGGHHHHHH!!! KENAPE KAK SHIDAH X CAKAPPP MAJLISNYE ARI AHAD!!~~~



MEMANG RS NK MENANGIS DAH TIME 2..KIRE CM 3 ORG PUTERI MENAGIS ARITU..KAHKAH..DAH LA CM NK PATAH PINGGANG AKU DRIVE!!..last2 lauk kenduri tah kmane..aku dgn kebulur simpan perut nak mlantak kat kenduri...last2...camni la jadiknye...

.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.


2 bungkus roti yg aku bawak bekal

senyum aje la sbb dpt makan lauk kenduri ( roti sardin)..kahkah

pulang dgn kekecewaan'(



Time balik pulak....xleh nk g tepi laut sbb kecewa yg amat...pastu ari ujan lebat mengiringi kemenangisan dan kesedihan kami...hukhuk


ujaaanannnn!!~~
dah pastu aku malas dah nk cite..aku g jugak la jom heboh tp kejap aje la..hehehe...

eh ade lagi...lom abis lagi..lalala..balik jom heboh pn kebuloq la...jd penyudahnya kami makan mekdi yolah...teheee

muke hepi x dapat makan lauk prantin..haha

kaw2 punye mlantak..lalala


BEBAIII~~!!






Monday, March 07, 2011

KONGSI2

ASSALAMUALAIKUM

ni lirik sebuah lagu..disebabkan lagunye x sedap..(sbb aku xske) tone lagu 2..jd aku nk kongsi liriknye ajelah..sbb liriknye bessttt sgt=)) sama2lah kite menghayatinye yep..hoho


Apakah kita semua Benar-benar tulus
Menyembah pada-Nya Atau mungkin kita hanya
Takut pada neraka Dan inginkan surga

Jika surga dan neraka tak pernah ada
...Masihkan kau bersujud kepada-Nya
Jika surga dan neraka tak pernah ada
Masihkah kau menyebut nama-Nya

Bisakah kita semua
Benar-benar sujud sepenuh hati
Kar`na sungguh memang Dia
Memang pantas disembah
Memang pantas dipuja
 
bebai!!~~

Friday, March 04, 2011

NAK BENTI KEJE..HUUU

...ASSALAMUALAIKUM ...

Hoho arini mmg sgt2 rase nk benti keje...knape?? sbb aku xske boss aku cm hamjayyyyy!!! sukati die nk marah2..padahal die yg x btol!! wah2 depan2 skit pnye baik...korg marah x kalau die soh kite kluar wt keje..tp bile kuar die cm x caye igt kte mrayap..2 dah 1 hal...mmg rase nak benti..aku da 10 bulan kje kat sni..kire ok la 2 kot..teheee...aku dah pn anta CV kat 1 company ni kat PJ..lagi dekat ngn buah hati lg senang hati..lalala~~harap2 aku dapat blah dr sni scepat mungkin..xtahaaannnnn dah makcik oiiii...sape2 memerlukan pekerja?? leh roger i ok!..nk bg CV aku yg cun 2..heheh

Bebai!!~

Tuesday, March 01, 2011

MOOOOOOO!!~~

ASSALAMUALAIKUM SUME!!~~

mooo..mooo....
jika moo2 tersenyum riang..aku pun turut senyum skali...lalala senyum..moooo

anak2 didik..teheee

dapat kawan baru

cadar baru lembuuuu


hahahaha..saje nk kasitaw rakyat2 jelata aku suke lembuuu...comel x?? harus la comel...lalala~~


Bebai~~!!




Monday, February 28, 2011

AKU NAK KURUS!! WAAA~~

SALAM SEJAHTERA..

Entri arini aku nak mulekan dengan gambar dulu..pastu baru cecite cecite...pahtu baru cekomen cekomen yek..hoho...

mkn kat sedap corner..mmg la sedap!

ni makan chicken chop kat utan bandar..harga 5 hengget!! sape xmau kan??teheee
xcukup makan siap tapau lagi..wuhuu

makan kat hotel..sape x nak??haha

ni time buka puasa..lagi la nafsu makan membuak2!! adoiii

konon makan tutti frutti mknan sihat la 2??huhu

bangga dapat minum air tinggi2..org seblah dapat amek gambo jek..haha



ahah! korg sume da selesai tgk gambar2 aku yg kuat makan ni kan?? mnyelerakan tak?? harus laaa!! aku sgt bersyukur sbb dapat merasa knikmatan makan mknan yg sedap2..huu...dan akibatnye...tgklah badanku yg kian membesaaarrrr!!! tapi tapi tapi......org ramai ckp aku da kurus da xyah diet..hahaha..tp aku tetap kne diet!! sbb kalau hari2 duk melantak cm gambo2 kat atas 2..alamat obesiti la aku nanti...huuu....

cari punye cari punye cari lagi cmne nk selesaikan masalah ni..kawan aku bg 1 blog terbaeekkkk lah....korang bukak la BLOG INI wahai sahabat2 sekalian yg nk bsame2 diet ngan aku..hahaha...aku baru start diet ni arini...smoga bjaya utk diri sdri..target nk turun 6KG aje taw!! kalo turun 16KG 2 mmg cm jerangkung kot aku...lalala~~ blog ni mmg bg inspirasi lah..xsabar nak tggu hasilnye..tetttttt!!

p/s: harap2 dapat pakai baju perantin lawo2 nnti..dah kuwus baru meletops mak! hahahah...agak riak dsitu..heee...ape pun..walau ade org duk menghasut aku ajak makan..aku xmo k! hehe..sekian...

bebai!!

Thursday, February 24, 2011

PERHATIAN BUAT IBU2 MENGANDUNG!!

Salam Sejahtera

heee entry ni utk bakal2 ibu dan bakal2 bapa smua ye..sbelum 2 diucapkan tahniah sbb bakal mendapat anak x lama lagi.. aku nk iklankan blog bengkung ni ha utk ibu2 lepas bersalin..ngeee...bengkung ni bagus taw...
utk keterangn lanjut korg leh visit blog INI untuk order atau sebarang pertanyaan lanjut...sekian trima kaseyyyy..


bebai!!~~

Tuesday, February 22, 2011

KEM BTN N BIRTHDAY CELEBRATION DURING CAMPING!

Salam Petang Selasa..

Ewah kencang gile nk bcerita arini kan...smpai tamak 2 entry nk tulis..mmg agak bersenang lenang di opis aku ni kan..lalala~~ Padahal  cite mggu lepas..mgkin org akn ckp da basi...kalau roti bole la basi..(Roti basi ke berkulat??haha lantak p lah!)..kalau knangan xdenye berbasi2 ni..lalala~~

Actually aku de join pgram siswazah Perantis PUNB..nk bukak bisnes la katekan..niat di hati nk bukak nursery  pokok munge..syioknyee jual munge kan2??heee..kalo da join PUNB ni harus la kne ikut kem yg dianjurkan..kem BTN lak 2..aduii aku slalu duk dgr owg2 keje gomen aje yg g kem ni..skali aku pn kene!! smggu plak tuu..hadoi!!! aku g ngn hati yg x rela! bayangkan la aku tunang 5 Feb 2011..tibe2 kne g kursus 7 Feb! darah tgh manis melekit2 lagi tuuuuuu..6 hb aku da grak kl..kne kumpul kt kl sentral..nasib baik de kwn aku baik hati amek aku kt bukit jalil..kalo x mnangis la aku kat stu xde owang amek kn...dah la x pnah p kl nu nek bas express!!! ya! 1st time ok!! slalu aku nek bas utm aje membuta dlm bas bangun2 dah sampai..oh bahagia sungguh!..lalala~~

  
muke bangga dapat posing kt situ..kakaka hampeh!

Memula patutnye kem tu kat kem lipis, pahang..tibe2 mase ari kejadian dorg da tukar kne g Kem Ulu Spri, Rembau N9..huuu..tempatnye Best tapi..line MAXIS XDE!!! siaot aku mcm org gila kat sane xdpt nk cntct sape2 pun..sedih kan..line celcom ade plak! nk cntc encik tunang pn x dapat=((..kem mmg x best sbb sume pasal politic! xske3!!~~


Lagi sedih bile besday aku 9 Feb pun dsambut dalam kem..huuu nasib baik la ahli2 group 8 mmg best! dorg nyanyikan lagu besday kat kantin..ya allah terharu rase..ekeke..Pastu da last day dpt la kejutan dr pihak kem yg celebrate besday bdk2 yg lahir bulan Feb..lalu inilah hasilnye...haha...



Sedap kan nampak keknye! kek ni disponsor oleh ahli2 group 3..hehe tp aku x makan pn keknye..aku makan stoberinye aje..takot saket perut sbb time ni nk pulang ke pangkal jalan dah..hehe..


takot x??huu

xlupe jugak slain politik..ni kuliah maghrib cite sal pengurusan jenaah..rs sebak je tgk org kne bungkus cmni..sbb aku pn nnti bakal mcm ni jugak..hanye bawak bekalan amalan yg ade ni je ke alam kubur..sob3..akot=((...huuu


ok lain2 tgk jelah gambo yek..cite banyak pn wtpe ye dak??haha...penat yolah nk baca..lalala




ni la sebahagiah picca yg sempat aku amek..2 pn da last day baru tgedik2 nk bgambo..heh..dah la 2 je..


Bebaii!~~

Mari Berkongsi=)

Salam sejahtera sume!!~~


Arini saje nk share menda best!! Aku sukeee sgt ayat2 nih=)) slamat membaca>_<

Ingatlah agama tidak pernah mengecewakan manusia. Tetapi manusia yang selalu mengecewakan agama.

Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar di lautan telah ramai kapal karam  didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di
lautan hidup ini.

Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.

Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu.

Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia akan pecah.

Kegagalan dalam kemuliaan lebih baik daripada kejayaan dalam kehinaan. Memberi sedikit dengan ikhlas pula lebih mulia dari memberi dengan banyak tapi diiringi dengan riak.

Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya.

Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukankebahagiaan.

Sahabat yang tidak jujur ibarat dapur yang berhampiran. Jikalau pun kamu tidak terkena jelaganya sudah pasti akan terkena asapnya. 

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan.

Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.

Penglihatan itu sebagai panah iblis yang berbisa, maka siapa yang mengelakkannya kerana takut padaKu, maka Aku akan menggantikannya dengan iman yang dirasakan manisnya dalam hati… 

"Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair"

BERSYUKURLAH ATAS SEGALA NIKMAT YG DIBERIKAN..

bebai!!~~